Igra z ledom

Zima je prišla in s sabo prinesla celo paleto aktivnosti. A naša mala raziskovalka ni povsem običajen otrok. Sankanje je ok. Tudi valjanje po snegu. A to ji je zabavno samo dokler njeno oko ne najde nekaj bolj zanimivega. In v teh mrzlih dneh je led tisti, ki jo tako zelo navdušuje.

Razlagala sem ji o tem, kako led nastane iz vode, a dejstvo je, da je to za njo še preveč abstraktno, da bi razumela. Zato sva naredili enostaven poskus.

V posodo sva natočili vodo jo postavili na teraso ter nanjo v naslednjem trenutku pozabili. Šele čez nekaj dni sem se spomnila, da je tam (to so čari mame na porodniški – spomin ne dela več, kot je včasih…).

Led sem vzela iz posode in ga položila na mizo, pred njo. Takoj ga je potipala. Kakšen je? Mrzel. Kakšen še? Gladek. Kakšen še? Tak, da beži iz rokice. Dobro povedano!

Pustila sem ji, da se z njim igra po svoje. Kakšna uživancija! Bolje kot katera koli igrača, vam rečem.  Lovila ga je po mizi, gladila, opazovala, tudi lizala – seveda. Po dobre pol ure neverjetne koncentracije, mi je rekla: Mami, prinesi mi brisačko, led se je spremenil v lužico.

Medtem, ko je brisala po mizi sem jo vprašala: Kaj sva natočili v posodo? Kam sva jo odnesli? Kaj je nastalo iz vode? Zakaj je nastal led? Kaj se je z njim zgodilo, ko sva ga prinesli na toplo? V kaj se je spremenil?

Veliko čudnih vprašanj za dvoletnico. Še meni se je v glavi porajala misel: “Jooj sem tečna, kaj jo toliko sprašujem.” Verjemite, da je ne bi, če ne bi videla, kako zadovoljno in s ponosom je odgovarjala na moja vprašanja. Zdelo se mi je, da je ponosna, ker mi pripoveduje o svojih novih spoznanjih. Moja vprašanja so se ji zdela zanimiva, saj je mislila, da jo sprašujem, ker tega ne vem. Mislila je, da ona uči mene.

Ko je prišel tati iz službe mu je takoj povedala, da se je danes igrala z ledom, ki je nastal iz vode, ker je zunaj mrzlo. Na mizi pa se je spremenil nazaj v lužico – je rekla.

To je bila resnično čisto preprosta dejavnost, ki jo svetujem vsem, ki imate doma radovedne malčke. Preko igre (kot je to poimenovala ona) otrok odkriva, tipa in spoznava lastnosti vode in ledu ter ju čutno doživlja, odkriva in spoznava vodo v različnih pojavnih oblikah, spoznava pojem zamrzovanja vode in taljenja ledu. Kar pa je najpomembnejše – pri vsem tem neizmerno uživa.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s