Domača granola

Zelo dolgo časa je na našem hladilniku visel listek z napisom GRANOLA!!

Ta listek me je vsak dan spominjal na to, da moram sama narediti svojo domačo granolo. Tam je bil tako dolgo, da sem zaradi njega večkrat postala precej živčna, saj me je posredno opozarjal tudi na to, da nimam nobenega časa, da bi se lotila stvari, v katerih resnično uživam.

Imela sem v mislih, da se moram tega lotiti sama, ko bom imela prazno kuhinjo in mir, a to je pomenilo, da bom granolo naredila čez cca 10 let.

Nekega jutra sem po veliki skodelici močne turške kave dobila konkretno dozo energije. Otrokoma sem pripravila zajtrk in medtem smo se pogovarjali o hrani, o tem, kaj je zdravo in kaj ne. Z vprašanji in odgovori sem počasi svojo motivacijo za delo prenesla tudi na njiju in nekaj minut kasneje sta že sedela za pultom in z mojo pomočjo pripravljala sestavine za naš nov, domač in zdrav zajtrk.

domaca_granola (3)


 

KAKO SMO PRIPRAVILI GRANOLO?

Pri sami pripravi granole je meni najbolj všeč, ker pravzaprav ni nobenega posebnega recepta, pravila. Sama sem jo delala po občutku, izhajala pa sem iz tega, katere sestavine so mi dobre in imela v glavi že oblikovano končno sliko, da rozin v moji granoli zagotovo ne bo!

Za osnovo sem vzela ovsene kosmiče – približno 500 g jih je bilo. Kosmičem smo nato dodajali še ostale sestavine. Nisem nič tehtala, merila, uporabila sem sestavine, ki sem jih imela in jih dodajala čisto po občutku.

Kosmičem smo dodali:

  • lešnike in mandelje (prej smo jih popražili, olupili in narezali na lističe, uporabite lahko katerekoli oreščke – izhajajte iz tega, kaj vam je všeč)
  • različna semena (sončnična, lanena, proso, pražena bučna semena, chia semena) Tudi semena sem prej popražila.
  • začimbe (cimet, himalajska sol)

Vse skupaj smo dobro premešali in dodali:

  • kokosov sladkor  in nekaj žličk medu (sladkamo lahko tudi z navadnim belim sladkorjem, agavinim sirupom…)
  • maščoba (jaz sem v granolo dala ghee maslo, ki ga delam sama – recept dobite tukaj in nekaj kokosovega masla, lahko uporabite tudi navadno maslo, olivno olje..)

Ghee maslo in kokosovo maslo sem prej stopila. Dodajala sem ga po občutku toliko, da so se sestavine zmočile in se začele nekoliko lepiti skupaj.

Na dva velika pekača smo položili peki papir in na njiju enakomerno razporedili granolo. Otroka sta imela veliko veselja, ko je vsak s svojo žlico na svoj pekač nanašal sestavine, ki smo jih pripravili skupaj.

V predhodni pečici, ogreti na 180 stopinj Celzija smo granolo pekli cca 20 minut. Med pečenjem smo večkrat premešali.

Medtem, ko je bila granola v pečici, smo pripravili še ostale sestavine, ki smo jih v granolo vmešali kasneje, ko je bila že pečena in ohlajena.

  • temno čokolado (narezano na majhne koščke)
  • riževe napihnjence (lahko so tudi katerikoli drugi)
  • kokosove krpice

Na tem mestu lahko po želji dodate tudi suho sadje (brusnice, rozine, slive, goji jagode – kar vam je všeč).

domaca_granola (2)

To je to! Domača granola je pripravljena. Odličnega okusa in neprestano v uporabi, saj jo jemo za zajtrk v mleku, odlična je tudi v kombinaciji s svežim sadjem in grškim jogurtom, na mizi jo imamo kot sladek prigrizek, uporabljamo jo kot za podlago različnim slaščicam (npr. pannacota v kozarčku z domačo granolo in malinami). Otroka jo obožujeta, predvsem pa sta ponosna, ker sta jo pripravila sama – pustimo podrobnosti:).

Poleg vsega pa je granola postala tudi izredno lepo darilo, ko gremo kam na obisk.

Veliko razlogov, da granolo doma pripravite tudi vi.

domaca_granola (5)

domaca_granola (4)

 

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s